Total Pageviews

Wednesday 10 March 2010

SATILIK KALEM

Ben kalemleri çok severim.Hem öyle böyle degil, delicesine. Çorak beynimi sulayan birer pınardır onlar. Çeşit çeşit kalemlerim oldu. Sari yaprakli Matematik defterine hesaplar yazmak uzere babamin verdigibir tarafi mavi bir tarafi kırmızı DMO yapımı kalemlerle başladı kalem sevgim.Sonra dolma kalemler, mürekkebini hazneye kendinizin koyduğu kalemler, tükenmezler, içi yaylı kalemler, döndürerek yazan ucunu çıkarabildiğiniz kalemler,üst kismindaki masa vasitasiyle cebinize takabildiginiz kalemler, üstündekidüğmeye basınca yazan kalemler, okulda ödül olarak verilen kalemler, 0.5 kalemler, bakkalin bana verip unuttugu kalemler, kargıdan kalemler, rapidolar, keçelikalemler, arkasında silgi olan kalemler, kokulu kalemler, çok sonralari altın kalem, üzerinde saat olan çift islevli kalemler ve ogretmenlerimin bana hediye ettigi kalemler.
Her renkten kalemlerim oldu. Kimselere de belli etmedim bu tutkumu.Sanki elimden alabileceklerdi. En çok ta okul çağlarında kurşun kalemimi açtıgımda çıkan taze ağac kokusunu, bir de kurşunun silinebilme ozelligini sevdim. Büyülü bir sevgiydi o. Sonradan da bir cok kalem edindim.

Unuttuğum kalemlerim, arkadaşlarimdan yürüttügüm kalemlerim.İşporta malı kalemler.
Onlarla yazar, karalar, çiziktirir, ısırır ve bazen de kulağımı karıştırırdım. Elimde oynar, parmaklarımin arasinda cevirir, envai çeşit atraksiyon yapar ve her duyguyu, amma her davranışı anlatabilen bu araçlara hayranlık Duyardım.

Sonra kalemin işlevi daha berraklastı ham beynimde.Kalemlerimi daha da cok sevdim.
En hayret verici olanı ise yüreği ve beyni küçük insanlarin kalemle "ün" kazandıklarıydı, aymazların. Amma kendi kalemleri, amma başkasının kalemiyle...
Onursuz kılıç artıkları kalemi daha keskin kullanabiliyorlardi, erik reçeli
kıvamında yazılarla...

Şimdi, alçak seviye kalem erbablarına kızıyorum kalemi kılıç olanları okudukça.
Bir kalem ile bir insan arasindaki ilişki bu kadar karmasik olabiiliyorken öz
varlığından kopan zavallıların kullandığı kalemleri düşünün siz artık...o kadar
önemlidir o her gün gördüğümüz kalemler.

Siz de kalem biriktirin.Böylelikle, bir gün ilginç bir kişilik olabilirsiniz.Siz hiç bu kadar kalemi olan bir başkasını gördünüz mü...Kalemi kullanabilmeniz onemli degil kalemi seviyorsaniz. Satilik kalemler var. Eskiden beridir birikmiş kalemlerim.. artik sıkıldım,kalem sevenlere duyurulur, kalemlerimi satıyorum...ilgilenenlerin....



doğan şahin.sydney

No comments:

Post a Comment

Thank You...Teşekkürler